سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استرالیا و اقیانوسیه

 

[ و انس پسر مالک را نزد طلحه و زبیر به بصره فرستاد تا آنان را حدیثى به یاد آرد که از رسول خدا ( ص ) شنیده بود . انس از رساندن پیام سر برتافت و چون بازگشت گفت : « فراموش کردم . » امام فرمود : ] اگر دروغ میگویى خدایت به سپیدى درخشان گرفتار گرداند که عمامه آن نپوشاند [ یعنى بیمارى برص . از آن پس انس را در چهره برص پدید گردید و کس جز با نقاب او را ندید . ] [نهج البلاغه]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?حسین فرخی

چهارشنبه 88/2/9  ساعت 4:26 عصر

حیوانات استرالیا

کوالا و پلاتیپوس دو نوع حیوان اند که در استرالیا ساکن اند.

خرس های کوالا

خرس کوآلا جانوری گیاهخوار و کیسه‌دار و بومی استرالیا است. نزدیکترین جانور به کوآلا از نظر ظاهر وامبت است.

کوآلاها فقط در جنگل‌های اُکالیپتوس استرالیا زندگی می‌کنند.آنها هر شب با دستهای پر قدرتشان شاخه‌ها را می‌گیرند و شاخه به شاخه برگهای سخت اکالیپتوس (درخت کافور) را می‌خورند. خرسهای کوآلا به علت خوردن برگهای اکالیپتوس همیشه بوی همین برگ را می‌دهند. آنها روزها بر روی شاخه‌های پهن اکالیپتوس می‌خوابند و بچه شان را هم آنجا به دنیا می‌آورند. هر مادر فقط یک بچه به دنیا می‌آورد. وقتی که بچه به دنیا می‌آید بدنش خالی از مو و کور است. او با پنجه‌های کوچکش، خود را روی پوست مادر می‌کشاند و به سختی خود را به زیر شکم مادر می‌کشاند و چند ماهی در آنجا می‌ماند. چون گرمای بدن مادر از او حمایت می‌کند و شیر را هم همان جا به دست می‌آورد. هر موقع که بخواهد شیر می‌مکد و خیلی محکم خود را در کیسه مادر نگه می‌دارد. شیری که می‌خورد مزه اکالیپتوس می‌دهد. این جانور به دلیل اینکه خیلی کم آب می‌خورد بدون آشامیدن نام گرفته‌است.

 

پلاتیپوس

پلاتیپوس جانوری است پستاندار که در جنوب خاوری استرالیا و جزیره تاسمانی در کنار نهرها و رودها، زندگی می‌کند. درازای این جانور از نوک تا دم به ?? تا ?? سانتیمتر می‌‌رسد. و وزنش یک تا دو کیلوگرم است.

بدنش پوشیده از موی کوتاه، نرم و قهوه‌ای رنگ است و دمی پهن دارد. منقارش پهن و به شکل منقار مرغابی است. نوک منقار این جانور دارای عصبهای حساسی است که در یافتن غذا به جانور کمک می‌کند. غذای نوک‌اردکی کرم‌ها، حشره‌ها، نرم‌تنان، خرچنگ‌های ریز و بعضی دیگر از جانوران آبزی است. نوک‌اردکی بالغ دندان ندارد و غذایش را به کمک نوک سفت منقارش خرد می‌کند و می‌‌خورد. پلاتیپوس نر بزرگ‌تر از پلاتیپوس ماده است و پاهای عقبی آن هر کدام یک خار دارند که به یک کیسه زهر متصل است. پلاتیپوس ماده در بهار یک تا سه تخم می‌‌گذارد، قطر هر تخم ? سانتیمتر است و پوستی سفید و چرم ماننددارد.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حیوانات استرالیا

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

3094

بازدید امروز

0

بازدید دیروز

0


 RSS 


 درباره خودم

استرالیا و اقیانوسیه
حسین فرخی
من حسین فرخی هستم و این وبلاگ را برای کار عملی جغرافیای سال دوم راهنمایی ساخته ام.

 لوگوی وبلاگ

استرالیا و اقیانوسیه

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

اشتراک